/ PartsPoint Group

/ Uiteindelijk komen we samen tot de oplossing die het meest geschikt is

Albert Leeflang is erg tevreden: 

“Ik word graag uitgedaagd door mijn leveranciers. Zijn de keuzes die wij maken in onze organisatie ook de juiste keuzes? Jullie dagen ons uit en uiteindelijk komen we gezamenlijk tot de oplossing die het meest geschikt is voor onze organisatie. Deze samenwerking waardeer ik ten zeerste en ik hoop dat we deze in de toekomst steeds verder kunnen uitbouwen om elkaar te versterken”.

/ Gecombineerde krachten garanderen een continue beschikbaarheid

PartsPoint Group is een internationale opererende organisatie, gespecialiseerd in de distributie en verkoop van auto-onderdelen en autoaccessoires.

/ Een veeleisende markt

Binnen de Automotive industrie is het van groot belang dat auto-onderdelen en autoaccessoires direct beschikbaar zijn en snel geleverd kunnen worden. Met bijna 150 verkooppunten in Nederland voorziet PartsPoint Group snel en efficiënt in de wensen en behoeftes van haar klanten. Het assortiment bestaat inmiddels uit meer dan 600.000 artikelen die vanuit zes verschillende depots binnen Nederland en België worden gedistribueerd.

/ Twee belangrijke zaken voor onze klanten

‘‘Voor onze klanten zijn er twee zaken erg belangrijk: de beschikbaarheid van het onderdeel en de snelheid waarmee het onderdeel geleverd kan worden. Om te kunnen voldoen aan de specifieke vraag van onze klanten streven we ernaar om ons gehele assortiment altijd op voorraad te hebben, zodat bestellingen op dezelfde dag geleverd kunnen worden naar de gewenste locatie. Zo kunnen we zo optimaal en tijdig mogelijk inspelen op de behoeftes van de zakelijke markt’’.

Albert Leeflang, Manager Infra Services bij PartsPoint Group

/ Een onderneming in ontwikkeling

Door de professionele marktbenaderingen en continue investeringen in haar eigen organisatie bekleedt PartsPoint Group een rol als marktleider in de Automotive industrie. Schaalvergroting heeft een belangrijke rol gespeeld bij de ontwikkeling van de organisatie. De mogelijkheid om tegen een voordelig tarief het meest veelzijdige assortiment aan te bieden is doorslaggevend geweest. Om deze leidende positie in de toekomst te blijven handhaven wil PartsPoint Group haar groeiambitie realiseren door middel van organische en anorganische groei. 

“Een autonome groei is erg moeilijk in de Automotive industrie”, vertelt Albert Leeflang. “Uiteindelijk zijn we zelf groot geworden door middel van acquisities. Ongeveer zes jaar geleden kwam er een nieuwe eigenaar en zijn we gestart met het realiseren van onze groeiambitie door middel van acquisities. Zo is onze omzet bijna verdrievoudigd slechts een paar jaar. De hoeveelheid medewerkers is hierdoor zelfs verdrievoudigd. Onze klanten kunnen we als gevolg van deze ontwikkeling nog beter bedienen”.

/ Een volwassen IT-infrastructuur

Wanneer een organisatie haar groeiambitie snel realiseert, komen hier ook de nodige uitdagingen op het gebied van IT bij kijken. Flexibiliteit en schaalbaarheid zijn twee cruciale aspecten om de continuïteit te garanderen en tegelijkertijd de groeiambitie te ondersteunen. PartsPoint Group had grote behoefte aan een uniform netwerk en een hoogwaardige IT-infrastructuur, die leidt tot een stabiel IT-platform en als basis kan dienen voor haar platform.

Voor deze specifieke business case sloten twee dochterbedrijven, Proserve en Signet, de handen ineen om te bouwen aan een oplossing die perfect aansluit op de wensen en eisen van PartsPoint Group: het leveren van altijd beschikbare connectiviteit op alle verkooppunten. 

Om dit mogelijk te maken zijn de kritieke componenten in de infrastructuur redundant uitgevoerd en wordt de complete omgeving continu gemonitord. Het Proserve Operations team staat daarnaast 24/7 stand-by, zodat tijdig kan worden ingespeeld op eventuele afwijkingen en de diensten worden geleverd conform de vooraf afgesproken SLA.

De planning en het tijdig opleveren van de gevraagde diensten vormden vanwege de complexiteit een stevige uitdaging. Mede door de technische kennis, de proactieve houding en het snelle schakelen leverden Proserve en Signet het project niet alleen binnen de gestelde termijn, maar ook nog eens boven verwachting op.

Albert Leeflang vertelt: “De aangeboden oplossing maakte voor ons het verschil. Niet alleen vanwege de onderliggende techniek, maar ook door de manier waarop de organisatie ons heeft meegenomen in het traject. Zo zijn er techneuten ingezet bij het aanbestedingsproject, hanteren Signet en Proserve dezelfde cultuur en manier van werken, waardoor we snel konden schakelen. Zo groeide ons vertrouwen in Signet en Proserve en de oplossing. Signet en Proserve hebben ons echt ontzorgt gedurende het hele traject.”

/ Een structurele samenwerking

Signet en Proserve focussen zich op de beschikbaarheid van de infrastructuur, zodat PartsPoint Group zich volledig kan richten op de ontwikkeling van nieuwe diensten en producten. Door de goede structurele samenwerking is een partnership ontstaan dat zich continu doorontwikkeld. De service manager fungeert als spin in het web voor beide organisaties, waar hij zich proactief opstelt, zodat er altijd snel en efficiënt geschakeld kan worden tussen de stakeholders en teams van beide organisaties.