Momice

Tip: bekijk deze case ook op ons YouTube kanaal!

De alles-in-1 oplossing voor eventorganisatie

Momice biedt eventprofessionals een SaaS-applicatie om hun event naar een hoger niveau te tillen. Rutger Bremer, medeoprichter en directeur van Momice, bedacht de applicatie toen hij ontdekte dat er voor de eventmanager nog geen alles-in-1 oplossing bestond: “De communicatie rond en op een event is voor een eventmanager van groot belang. Voorheen maakten eventmanagers gebruik van allerlei losse systemen, zoals MailChimp voor het uitnodigen van genodigden, Excel voor het bijhouden van aanmeldingen en SurveyMonkey voor het houden van enquêtes. Dat was niet efficiënt en de kans op het maken van fouten was groot. Dankzij onze softwareoplossing kunnen eventmanagers nu toegang krijgen tot al die oplossingen in één geïntegreerd systeem. Hiermee kan eventcommunicatie op een eenvoudige manier in goede banen worden geleid.”

momice logo

Rutger Bremer, mede-oprichter en directeur van Momice: "Dankzij Proserve haalt Momice alles uit zijn eventapplicatie."

rutger bremer momice

High Availability

Momice beschikt slechts over een kleine IT-afdeling, wat betekent dat het niet voldoende resources en tijd heeft om een optimale uptime van de applicatie te garanderen. Die uptime is belangrijk, omdat bezoekers altijd en overal toegang moeten hebben tot de applicatie van een event. Is de applicatie niet beschikbaar, dan kan het zijn dat een bezoeker zich bijvoorbeeld niet meer last-minute kan registeren of zijn registratiecode niet kan laten scannen.

Security en Compliance

Naast uptime geeft Bremer aan dat Momice ook hoge eisen stelt aan de security van zijn softwareoplossing. Het bedrijf krijgt immers persoonlijke gegevens in handen van bijvoorbeeld bezoekersregistraties, en moet deze data verwerken, bewaren en beveiligen volgens de regels van de nieuwe GDPR-wetgeving (https://www.momice.com/nl/nieuwe-europese-privacywetgeving).

Momice werkte eerder al samen met een managed hosting-partij, maar die bleek niet goed te zijn toegespitst op de event hosting-applicatie en kon niet mee in de wensen van, en de enorme groeispurt die Momice doormaakt. Daarnaast stopte de partij met de manier van hosten, waar Momice de voorkeur aan gaf, en dus ging het bedrijf op zoek naar een nieuwe partij die het kon helpen zijn uitdagingen te tackelen.

Volledige security-compliance

Al tijdens de eerste gesprekken werd duidelijk dat Proserve Momice goed begreep en verschillende zorgen uit handen kon nemen door een schaalbare oplossing te ontwikkelen, die mee kan in de groeiambities van Momice. Proserve ontwikkelde zonder complexe opstellingen een goede oplossing: onder andere managed VM's en een SLA ten behoeve van de procesborging op het VM-platform, die bovendien binnen het gestelde budget bleef.

De manier van managed hosting die Proserve biedt, sluit goed aan op de wensen van Momice. Proserve werkt volgens de ITIL-methode, in feite de standaard voor IT-beheer. De hoogwaardige datacenters van het bedrijf staan in Nederland op geografisch gescheiden locaties, wat prettig werkt met betrekking tot de invoering van Safe Harbor en de onlangs in werking getreden GDPR, waar Momice zich al langere tijd mee bezig hield. Daarnaast weet Momice dat het altijd compliant is met de hoge securityeisen die door de grotere klanten worden gesteld, omdat Proserve werkt volgens de ISO 27001-, ISO 9001- en NEN 7510-normen. Ook schakelt Momice veel met security officers die willen weten hoe de beveiliging van een event is geregeld, en welke leveranciers erbij betrokken zijn. Proserve genereert rapportages en geeft toelichting op hoe bepaalde zaken zijn ingericht, waardoor Momice deze security officers snel de juiste informatie kan aanleveren.

momice referentiecase

Soepele samenwerking

Naast optimale uptime en security-compliance ziet Bremer ook grote verbeteringen op het gebied van service: “We merken duidelijk dat we een belangrijke klant zijn voor Proserve, ondanks het feit dat we een vrij kleine klant zijn. Wanneer er iets in de opstelling verandert – bijvoorbeeld in het geval van een update –, bespreken we met Proserve of dit mogelijk is. Vaak bedenken we dan samen een oplossing en kijken we of we die oplossing zelf kunnen doorvoeren of dat Proserve dit doet. Dat is erg prettig communiceren.”

Volgens Bremer verloopt de samenwerking met Proserve al vanaf het begin heel soepel. “De klantenservice is gevestigd in Nederland, waardoor je zeker weet dat je ze snel te pakken krijgt en niet eerst allerlei telefooncentrales hoeft te passeren. Daarnaast hebben we een vaste contactpersoon die altijd voor ons klaarstaat en snel antwoorden voor ons heeft als we ergens tegenaan lopen, zoals technische problemen die we zelf niet kunnen oplossen. Aangezien de evenementen live plaatsvinden en om een snelle oplossing vragen, is dat erg fijn.”

Momice is inmiddels een van de meest populaire eventsoftwareleveranciers binnen Nederland, maar er valt volgens Bremer nog veel meer te winnen met het oog op verdere groei. Dankzij Proserve, dat door zijn schaalbaarheidsmogelijkheden met Momice meegroeit, is dat mogelijk: “De maximale uptime en security die we nodig hebben, krijgen we dankzij Proserve. Ik ben echt erg tevreden.”

Neem voor meer informatie over deze case contact op 
met Pascal Schut, Sales Director, via pschut@proserve.nl

momice referentiecase