/ Otherside at Work

/ De balans tussen groei en continuïteit

Otherside at Work levert software gericht op verzuim en bedrijfsvoering bij grotere werkgevers. Door de snelle groei ontstond er behoefte aan schaalbaarheid met behoud van continuïteit en veiligheid.  Proserve bouwde een platform op maat dat aan alle wensen en eisen voldeed.

“Er komen steeds meer klanten bij, dus moest onze infrastructuur schaalbaarder worden. De vorige oplossing was verouderd. De tijd was dus rijp voor een nieuwe partner, die de juiste infrastructuur kon leveren, met ons mee kon groeien én op hetzelfde niveau mee kon praten.”

Stef Roskam – Manager IT, Otherside at Work

/ Gekozen oplossing

Schaalbaar met virtual machines

AS-IS TO-BE adviestraject

Disaster recovery binnen 24 uur

/ Business requirements als vertrekpunt

De belangrijkste eis van Otherside at Work was het garanderen van businesscontinuïteit. Daarnaast hebben ze met grote hoeveelheden gevoelige data te maken. Beveiliging was dus een belangrijke eis bij de zoektocht naar een managed service provider. Roskam: “Wij moeten ervan verzekerd zijn dat de continuïteit van de hele omgeving gewaarborgd is. Stel bijvoorbeeld dat ons primaire datacenter afbrandt, dan willen wij binnen no-time, oftewel minder dan 24 uur, op een tweede datacenter ons product weer aanbieden.”

“Onze grootste opdrachtgever heeft meer dan 165.000 medewerkers in de Xpert Suite. In de dossiers staan veel persoonlijke gegevens die we adequaat moeten beschermen en die externe partijen niet mogen inzien. Het was dus van belang dat de managed service provider de veiligheid van de data 24/7 zou garanderen en daarnaast het beheer van de infrastructuur en ons softwareplatform zou regelen.”

Diederik Benders – Directeur Sales en Operations en mede-eigenaar

/ Samenwerken op strategisch niveau

Begin 2017 startte Otherside at Work met een selectietraject. Al snel kwam het bedrijf bij Proserve terecht. “We waren op zoek naar een partner die niet alleen infrastructuur levert maar ook op strategisch niveau meedenkt en proactief problemen aankaart. Dat is precies wat Proserve doet”, zegt Roskam. Samen met Proserve werden de behoeften in kaart gebracht. Benders: “In een aantal workshops inventariseerden we onze speerpunten. We bekeken niet alleen wat we nu nodig hebben, maar ook waar we naartoe willen en wat onze strategie is. Zo kon Proserve ervoor zorgen dat de oplossing ook straks nog voldoet aan onze eisen. Die aanpak heeft ons goed geholpen om onze eigen behoeften aan te scherpen.”

/ Geen single point of failure

Binnen vijf maanden was de nieuwe oplossing klaar voor gebruik. Het resultaat was een hyperconverged geclusterde infrastructuur, waarbij middels software defined storage de opslag is gerealiseerd. Hierdoor is er een infrastructuur zonder single point of failure gerealiseerd. Elk datacenter beschikt over voldoende capaciteit om uitval op te vangen en er is een volledig Disaster Recovery scenario mogelijk. Proserve is verantwoordelijk voor de infrastructuur, het onderhoud en de monitoring. Vanwege de gevoeligheid van data, blijft Otherside at Work verantwoordelijk voor de virtual machines.

“Door Proserve hebben we een grote stap vooruit gezet, zowel qua omvang als op technologisch gebied. Bovendien benutten we nu de modernste mogelijkheden. Het eindresultaat is een softwareoplossing die in het afgelopen jaar niet een keer plat heeft gelegen. Mooi voor onszelf en voor onze klanten.”

Stef Roskam – Manager IT, Otherside at Work

/ Otherside at Work

Otherside at Work (voorheen Empirion) levert software gericht op verzuim en bedrijfsvoering bij werkgevers met meer dan 1.000 medewerkers en verschillende arbodiensten. Het systeem – genaamd de Xpert Suite – is cloud-based en biedt optimale verzuimbegeleiding voor werkgevers, dienstverleners, schadelastbeheersers, volmachten en verzekeraars.

Binnen het systeem zijn er aanvullende modules voor onder andere Arbo & Interventie, Ziektewet & WGA en Verzekeringen. De softwareoplossing is compliant aan alle wet- en regelgeving rondom bedrijfsgezondheid, sociale zekerheid en informatiebeveiliging. Met het systeem kunnen klanten verzuim monitoren, dossiers van medewerkers op orde houden, maar ook de re-integratie van een medewerker volgen en eventuele claims voor de verzekering bijhouden.