Nieuwsbrief november 2020

Datum:

/ Samenwerken in een virtueel team: 1+1 = 11

In het maximaliseren van de partnerships, kijken we ook actief naar nieuwe vormen van samenwerken, zoals een virtueel team. Maar wat is dan concreet het voordeel van een virtueel team?

Traditioneel kijken we naar uw business requirements en leveren we op basis van onze kennis en kunde een oplossing op maat. Gevolgd door support en governance op alle niveaus. Bij een virtueel team komen onze experts en uw experts echt in één team te werken. Een multidisciplinair team van high-skilled professionals die kennis en ervaring uitwisselen en gezamenlijk kijken naar alle lopende en toekomstige projecten. Hiermee bundelen we dus letterlijk onze krachten, optimaliseren we de uitwisseling tussen developers en operations en komen we gezamenlijk tot innovatieve oplossingen.

Een team bereikt simpelweg meer, het voorkomt een single point of failure én zorgt voor een veel bredere benadering. Concreet zorgt een virtueel team voor goede en duidelijke governance, duidelijke doelen, voortgang in stand-ups, kennisdeling en de juiste documentatie cultuur. Kortom, putting bright minds together and achieve more.

Verder praten?

  

Proserve insights

 

/ Bedankt Nordi

Na een avontuur van 6 jaar, is Nordi Malih per november aan een nieuwe uitdaging begonnen. Via deze weg willen wij Nordi bedanken voor zijn passie en zijn bijdrage. We hebben de afgelopen jaren sterke partnerships gebouwd en innovatieve oplossingen ontwikkeld. Resulterend in de best beoordeelde managed solutions partner van Nederland in het Giarte onderzoek 2020.

De verantwoordelijkheden en werkzaamheden van Nordi zijn de afgelopen periode overgedragen aan Patrick Grauss (commerciële zaken) en Marcel Boogert (operationele en technische zaken). Daarnaast is de zoektocht naar een opvolger in volle gang. Als team kunnen we voortborduren op wat er met behulp van Nordi is neergezet. Bedankt Nordi!

LinkedIn Nordi

 

  

Proserve insights

 

/ Quattro Expertise - Marktleider in vooropname bouwprojecten

In oktober heeft Quattro Expertise haar applicatie naar Proserve gemigreerd. Quattro Expertise staat voor schadeloos bouwen en is marktleider bij de vooropname van bouwprojecten. Hierbij maken ze onder andere gebruik van zelfontwikkelde software voor de trillingsprognose. Proserve levert een platform op maat, op basis van AWS en passend bij de groeiambitie en focus die Quattro Expertise vroeg. Wij zijn trots en blij met deze uitdaging. Het hele traject kwam op 1,5m afstand tot stand, wat de samenwerking en het resultaat nog wat extra glans geeft. Het vraagt namelijk om wederzijds vertrouwen en commitment om een bedrijfskritische omgeving in deze tijd te migreren. Dank voor het vertrouwen en welkom Quattro Expertise!

Quattro Expertise

  

Proserve insights

 

/ Belangrijke hygienefactor uitgelicht: Lifecycle Management

Security en compliance is onderdeel van ons DNA. Bij iedere stap die we zetten, denken we na over de risico’s en impact. Hierbij maken we gebruik van best practices en vaste processen. Een belangrijk proces, dat we graag een keer uitlichten is Lifecycle Management. Dit is een continu proces dat ervoor zorgt dat verouderde software tijdig vernieuwd wordt en dat u altijd voorzien bent van de meest recente versies. Essentieel om verzekerd te zijn van updates en geen risico te lopen met verouderde software. Het Lifecycle Management is daarmee ook belangrijk voor onze ISO-certificering en de methodiek waarmee we dit meten (ISAE-3402). Een concreet en goed voorbeeld van Lifecycle Management is dat eind november het CentOS 6 besturingssysteem end-of-life zal gaan. Daarom zijn wij de laatste maanden al druk bezig geweest om uw systemen en onze eigen infrastructuur van een nieuwe versie te voorzien, zodat u verzekerd bent én blijft van updates.

  

Proserve insights

 

/ Nieuw in het team: Edward

Graag stellen we u voor aan ons nieuwste teamlid Edward van Wilgenburg. Met Edward is het makkelijk en snel schakelen. Dit komt omdat hij graag squasht, snel op de bal is maar ook omdat hij veel IT-ervaring meeneemt. Onder andere bij Copaco, KPN, Ricoh en Avantage. Edward is in de hele (IT) keten actief geweest en wordt nu ingewerkt op onze oplossingen, processen en klantteams. “Ik ben onder de indruk van de eerste drie weken. Ondanks de gekke periode, voel ik me thuis en word ik snel opgenomen in het team”.

LinkedIn Edward

  

Deel dit artikel