Op 28 juli 2020 zijn de resultaten bekendgemaakt van de jaarlijkse IT Experience Benchmark onder IT-serviceproviders. Net als voorgaande jaren scoort Proserve erg hoog op klanttevredenheid. Met een 8,9 voor "service satisfaction" is Proserve één van de best beoordeelde IT-serviceproviders.
De IT Experience Benchmark van onderzoeksbureau Giarte is een jaarlijks terugkerend onderzoek onder klanten van IT-serviceproviders. Op basis van kwantitatief en aanvullend kwalitatief onderzoek wordt gekeken hoe serviceproviders zich tot elkaar verhouden op basis van klanttevredenheid.
De mate waarin klanten je aanbevelen (fan score) vormt een belangrijke graadmeter in het onderzoek. Met 89% behaalde Proserve de eerste plaats in de peergroup medium size serviceproviders. Nordi Malih, Managing Director van Proserve, hierover: "Net als vorig jaar behalen we een hele hoge fan score. Ik ben echt ontzettend trots op het hele team, dat we koploper zijn én blijven in klanttevredenheid."
Naast de fan score en service satisfaction, kijkt Giarte in de IT Experience Benchmark ook naar onderliggende competenties. Hierin wordt gekeken naar hard skills (competencies) en soft skills (customer focus). Bij zowel de hard als soft skills scoort Proserve ver boven het gemiddelde van de peergroup medium size serviceproviders. Met name de vaardigheden (skills) en bereidheid (willingness) springen er duidelijk uit. Proserve scoort hiermee voor het derde jaar op rij op alle competenties een top 3 notering.
Nordi Malih:"Wij zetten in op betrokkenheid en samenwerking met klanten. Kijken hoe we samen kunnen groeien en innoveren. De goede resultaten zijn een bevestiging van onze visie en aanpak. Het geeft energie om de lat nog hoger te leggen. Maar voor nu een hele mooie waardering vanuit onze klant, waar ik erg blij en dankbaar voor ben."