Proserve behaalt opnieuw hoge scores in Giarte-onderzoek

Datum:

Giarte is een onderzoeks- en adviesbureau voor IT-dienstverlening en IT-outsourcing in Nederland. Het bureau doet al meer dan vijftien jaar onderzoek naar IT-dienstverlening in zakelijke omgevingen. Outsourcing Performance (OP) is een jaarlijks terugkerend benchmarkonderzoek van Giarte.

In 2019 heeft Proserve een Giarte Fan Score gekregen van 89%. Dit betekent dat 89% van de klanten, die mee hebben gedaan aan het onderzoek, Proserve zou aanbevelen. Hiervan is 39% zelfs superfan. Een superfan is een klant die Proserve zonder twijfel (10) aanbeveelt. Nordi Malih, Manging Director van Proserve: “Wij zijn uiteraard ontzettend blij met de hoge scores. We werken met passie en vakmanschap. Iedere dag. Dan is het prettig wanneer je dit terugziet in zowel de cijfers als de kwalitatieve toelichting van klanten.

Giarte score

Ook op de Trust Score heeft Proserve een mooi resultaat gehaald. De Trust Score is een optelsom van 6 aspecten van de dienstverlening. Met name qua betrouwbaarheid en bereidheid scoort Proserve hoog. Met een totaal van 86 punten behoort Proserve tot de top-3 van alle medium size Managed Service Providers. De score ligt ver boven het gemiddelde van 77 punten van de andere Managed Service Providers.

In het Giarte-onderzoek zijn er vier verschillende domeinen. Gebaseerd op het type diensteverlening. Proserve behoort tot het Infrastructure Management domein. In dit domein heeft Proserve een tevredenheidsscore van 8,6 gehaald in 2019. Op het onderdeel capaciteit (“Proserve kan indien nodig snel opschakelen in capaciteit”) werd de hoogste score neergezet met 93 punten. Tot slot noteert Proserve op de WoW-factor (“Proserve heeft u in het afgelopen jaar positief verrast”) een score van 83%. Cijfers waar iedereen trots op is.

Nordi Malih: “Met de eerste deelname vorig jaar hebben we mooie resultaten gehaald en hebben we de lat hoog gelegd. We zijn er daarom heel blij mee dat onze klanten voor de tweede keer op rij hebben aangegeven zeer tevreden te zijn over de kwaliteit van onze diensten. Deze resultaten laten zien dat we voortdurend van elkaar leren en elkaar continu helpen de kwaliteit naar het volgende niveau te tillen.

# # #

Over het onderzoek

Sinds 2002 legt Giarte met het Outsourcing Performance onderzoek de ervaringen van klantorganisaties en hun IT-serviceproviders vast. Aan de editie 2019 namen 48 verschillende Managed Service Providers deel. Iedere Managed Service Provider levert een klantenbestand aan, dat kwantitatief en kwalitatief wordt onderzocht. De scores worden vergeleken met het totaal. Giarte is een onafhankelijk onderzoeksbureau.


 

Deel dit artikel