Proserve behaalt voor het tweede jaar op rij hoge scores in Giarte-onderzoek

Datum:

Proserve behaalt wederom hoge scores in het Giarte Outsourcing Performance-onderzoek 2019. Giarte is het onderzoeks- en adviesbureau voor IT-dienstverlening en IT-outsourcing in Nederland. Het bureau legt al meer dan vijftien jaar ervaringskennis en belevingen vast over IT-dienstverlening in zakelijke omgevingen. Outsourcing Performance (OP) is hierbij de grootste benchmarkstudie over managed services in Nederland

In deze editie van het onderzoek behaalt Proserve een totaal van 89% op de Giarte Fan Score, waarvan maar liefst 39% superfans zijn. De fan score geeft aan welke de mate van aanbeveling een serviceprovider krijgt van haar klanten, een superfan is iemand die de serviceprovider “absoluut” aanbeveelt. Met deze score behaalt Proserve, ongeacht de peergroup, topresultaten in vergelijking met alle andere deelnemers van het onderzoek.

Giarte score

Ook op de Trust Score behaalt Proserve hoge scores. Met een totaal van 86 punten behoort het bedrijf tot de top-3 van alle medium size providers. De score ligt ver boven het gemiddelde van 77 punten in de peergroup medium size companies.

Op diverse onderdelen steekt Proserve met kop en schouders boven de conculega’s uit. Bijvoorbeeld op het Infrastructure Management domein, waar een tevredenheidsscore van 8,6 wordt behaald. Op het onderdeel capaciteit (“Proserve kan indien nodig snel opschakelen in capaciteit”) wordt de hoogste score neergezet met 93 punten. Tot slot noteert Proserve op de WoW-factor (“Proserve heeft u in het afgelopen jaar positief verrast”) een score van 83%.

Volgens Nordi Malih, managing director van Proserve, zijn de resultaten van het onderzoek een uitstekende voortzetting van het afgelopen jaar en een bevestiging van de gekozen strategie: “Met de eerste deelname vorig jaar hebben we mooie resultaten gehaald en hebben we de lat hoog gelegd. We zijn er daarom heel blij mee dat onze klanten voor de tweede keer op rij hebben aangegeven zeer tevreden te zijn over de kwaliteit van onze diensten. Deze resultaten laten zien dat we voortdurend van elkaar leren en elkaar te allen tijde helpen de kwaliteit naar het volgende niveau te tillen.”

# # #

Over het onderzoek

Sinds 2002 legt Giarte met dit onderzoek de ervaringen van klantorganisaties en hun IT-serviceproviders vast. Aan de editie 2019 namen 48 verschillende serviceproviders deel.


 

Deel dit blog artikel