Proserve rapporteert hoge scores op het jaarlijkse Giarte Outsourcing Performance-onderzoek 2018. Outsourcing Performance (OP) is de grootste benchmarkstudie van IT managed services in Nederland. Giarte is het onderzoeks- en adviesbureau op het vlak van IT-dienstverlening en IT-outsourcing. Het bureau legt al meer dan vijftien jaar ervaringskennis en belevingen over IT-dienstverlening in zakelijke omgevingen vast.
Proserve is in dit onderzoek als beste nieuwkomer opgenomen in de peergroup medium-sized business. De organisatie richt zich op business continuity en business transition door het ontwikkelen, implementeren en beheren van geïntegreerde business solutions.
Proserve behaalde in deze editie van het onderzoek een totaal van 95 punten (op een schaal van 0 tot 100) op de Giarte Fan Score, die de mate van aanbeveling van een serviceprovider weergeeft. Daarmee staat Proserve op een gedeelde eerste plaats in vergelijking met alle partijen die hebben meegedaan in dit onderzoek, ongeacht in welke peergoup zij waren ingedeeld.
De gemiddelde fanscore van alle onderzochte dienstverleners is 78 punten. Op betrouwbaarheid (“De serviceprovider houdt zich aan de afspraken”) scoorde Proserve 89 punten en op bekwaamheid (“De serviceprovider beschikt over de juiste kennis en kunde voor de levering van de diensten”) 89 punten.
Op bereidheid (“De serviceprovider spant zich in om ons als klant tevreden te stellen”) behaalde Proserve 92 punten en op openheid (“De serviceprovider is transparant wanneer het aankomt op conflicten of verschillen van inzicht”) 87 punten. Proserve behaalde op infrastructure management-diensten een tevredenheidsscore van 9. Het gemiddelde in de peergroup was een 8,1. Daarmee staat Proserve ook op een gedeelde eerste plaats in het domein Infrastructure Management, ongeacht de peergroup.
Volgens Nordi Malih, COO van de IT-Ernity Groep waarvan Proserve een van de vier grote labels is, laten de positieve uitkomsten van het Giarte-onderzoek zien dat klanten de nieuwe koers van het bedrijf omarmen en het ook de juiste koers vinden. “We zijn erg verheugd en trots met de behaalde resultaten. Onze klanten geven ons het vertrouwen dat we op de juiste weg zijn en geven ons nog meer energie om de lat voor de komende jaren weer hoger te leggen. Ons doel is om bij klanten altijd het verschil te maken, en bij te dragen aan de positieve ontwikkelingen die digitalisering in de markt kan brengen. Onderzoeken als deze helpen ons daarbij en zijn daarom zeer waardevol.”