Combell en TransIP bundelen krachten tot team.blue

Leiden, 12 juni 2019 - Combell Group ("Combell") en TransIP Group ("TransIP") kondigen vandaag hun fusie en de start van team.blue aan; het nieuwste Europese techbedrijf dat een waardering van 1 miljard dollar overschrijdt. Team.blue zal digitale tools zoals hosting, e-mail en applicaties bieden aan meer dan 1,2 miljoen klanten in Europa, met ondersteuning van ruim 600 medewerkers werkzaam in expertteams.

De gecombineerde groep vormt een nieuw powerhouse in de Europese techsector. Team.blue's missie: de meest betrouwbare en kwalitatieve tools en producten aanbieden om bedrijven en ondernemers op digitaal vlak verder te laten groeien. Oprichters van TransIP en Combell, respectievelijk Ali Niknam en Jonas Dhaenens, erkennen het hoge niveau van innovatie en focus op klanttevredenheid wat in het DNA van beide bedrijven zit. Ze bundelen daarom nu de krachten om het raamwerk te creëren voor één van de grootste hostinggroepen in Europa, een nieuwe visionaire techgroep die nog altijd geleid wordt door de oorspronkelijke oprichters, met onder andere als doel om de markt verder te consolideren en andere hostingondernemers uit te nodigen tot deelname aan team.blue.

"We hebben altijd aandachtig geluisterd naar onze klanten. Alleen zo kunnen we blijven innoveren en de beste oplossingen aanbieden voor hun digitale wensen. Aangezien Combell en TransIP deze visie delen, is het een logische stap om team.blue te starten en samen verder te groeien", aldus Ali Niknam.

Combell en TransIP zijn de afgelopen jaren fors gegroeid, zowel organisch als via de uitvoering van een succesvolle buy & build-strategie. In 2017 maakte Combell een grote stap door samen te gaan met Zitcom, een hostingroep in Denemarken. Dit zorgde voor een voorlopende positie in meerdere Europese landen. In Nederland transformeerde TransIP de IT-sector met haar toonaangevende BladeVPS-platform en breidde haar activiteiten fors uit in 2018 dankzij de
overname van IT-Ernity, een groep met een van de sterkste IT-merken in Nederland.

Team.blue combineert significante expertise en ervaring en wordt daarmee een marktleider in hostingdiensten voor Nederland, België, Denemarken, Zweden en Zwitserland. Het doel is de activiteiten in de toekomst verder uit te breiden binnen Europa. Jonas Dhaenens wordt CEO van team.blue en zal de uitvoering van de groepsvisie overzien. Ali Niknam, tevens oprichter en CEO van de Europese challengerbank bunq, blijft investeerder met een aanzienlijk belang en neemt plaats in het bestuur.

Jonas Dhaenens: "Het doel van team.blue is eenvoudig: de beste in haar klasse zijn. We kunnen deze belofte waarmaken door constante en consistente vernieuwing, waarbij we de meest ervaren mensen uit onze industrie samenbrengen. Zo zijn we een échte techpartner en digital enabler voor bedrijven en ondernemers."